Sürekli Ekrana Bakmak Zorunda Olanlar İçin Göz Yogası Nedir ve Nasıl Yapılır?

Hepimiz günlük hayatta telefon ve bilgisayar ekranına çok sık bakıyoruz. Haliyle bu da gözlerimizi fazlasıyla yoruyor. Siz de sık sık göz problemi ya da göz bulanıklığı yaşayanlardansanız göz yogası yapmanız iyi gelebilir. Peki göz yogası nedir ve nasıl yapılır? Detaylar içerikte!

Yoganın sağlığa faydaları oldukça fazladır. Ancak birçok kişi, yoganın göz sağlığına olan faydaları hakkında çok az şey bilir. Göz sağlığını iyileştiren ve özellikle gözler için yapılan yoga, göz yorgunluğunu azaltmaya ve daha iyi görüş kazanmaya yardımcı olabilir.

Yetişkinlerin yaklaşık %70’i göz yorgunluğundan muzdariptir. Bu yorgunluğun nedenleri genelde dijital göz yorgunluğu olarak adlandırılan bilgisayarların ve telefonların ekranlarının aşırı aydınlıkta kullanılmasıdır.

Hindistan’da ofis çalışanlarını içeren bir araştırma, günlük yoganın çok sık bilgisayar kullananların yaşadığı bulanık göz problemlerini, ağrıyı ve kuruluğu önemli ölçüde azaltabileceğini gösterdi.

Çalışmada, katılımcıların yarısı haftada beş gün günde bir saat yoga yaparken diğer yarısı normal rutinlerini devam ettirdi. Araştırmada yoga yapanların daha az göz yorgunluğu yaşadığı, kontrol grubunun ise daha fazla göz yorgunluğu yaşadığı ortaya çıktı.

Peki göz yogası nedir? Göz yogası, göz hareketini destekleyen tüm oküler kasları çalıştıran özel egzersizleri ifade eder. Bu egzersizler, bu kaslardaki esnekliği artırmaya ve daha iyi odaklanmaya yardımcı olur.

Göz yogası egzersizleri şu şekilde?

Odak değiştirme:

Bu egzersiz, odaklanma yeteneğinizi ve göz kaslarını çalıştırır. Sol elinizi gidebildiği kadar uzatın ve başparmağınızı yukarıya doğru kaldırın. Gözleriniz dümdüz ileriye bakacak şekilde dik oturun. Gözlerini baş parmağınıza odaklayın. Gözleriniz başparmağınızı takip ederek kolunuzu mümkün olduğunca yavaşça sağa doğru hareket ettirin. Bu hareketi boynunuzu ve çenenizi hareket ettirmeden yapın.

Göz devirme:

Bu hareket, göz yorgunluğunu gidermeye yönelik başka bir yöntemdir. Koltuğunuzda dik oturun ve derin bir nefes alın. Yavaşça tavana bakın. Her iki gözünüzü de sonuna kadar sağa bakacak şekilde yuvarlayın. Her iki gözünüzü de aşağı doğru bakacak şekilde yuvarlayın. Her iki gözünüzü de sola doğru bakacak şekilde yuvarlayın. Tavana bakmaya geri dönün, sonra dümdüz ileriye bakın ve bir nefes alın.

Avuç içi:

Ellerinizi ısıtmak için birbirine sürtün. İki elinizi de gözlerinizin üzerine koyun. Parmak uçlarınızı alnınıza koyun ve avuçlarınızı gözlerinize değdirmeyin. Avuçlarınızı elmacık kemiklerinizin üzerinde veya çevresinde olacak şekilde yüzünüzden hafifçe çekin.

Bu egzersizleri yataktan kalkmadan önce, toplu taşıma kullanırken, sabah işe giderken veya işe mola verdiğiniz anda masanızda yapabilirsiniz.

Çok fazla ekrana bakmaya maruz kalıyorsanız siz de gündelik rutininize göz yogası hareketlerini dahil edebilirsiniz. Bu sayede göz rahatsızlığı, bulanık görme ve diğer göz yorgunluğu belirtilerinizi önemli ölçüde azaltabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir